Kasım ayı itibariyle, birçok perakende şirketi online ve fiziksel olarak çeşitli indirim kampanyaları düzenlemektedir. İki ayı bulan bu indirim kampanyaları sayesinde yüksek satış rakamlarına ulaşıldığını görebiliyoruz. Yapılan araştırmalara göre Türkiye’deki 2019 yılı indirim döneminde tüketicilerin %46’sının internet alışverişi yapmayı tercih ettiği görülmektedir. Satışların büyük bir kısmı, hacmini her geçen gün büyüten e-ticaret yoluyla gerçekleştiriliyor. Büyüyen bu hacim nedeniyle e-ticaret, perakende şirketlerinin en önemli mecrası haline geliyor.
Birçok aşamadan oluşan bu sürecin şirketler açısından planlı bir şekilde yürütülmesinin yanı sıra doğru iş ortaklarıyla da sürdürülmesi; ortaya çıkacak sorunların minimuma indirilmesi için önemli bir faktördür. İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında hız ve hasarsızlık konularının önem kazanmasıyla birlikte, lojistik yönetiminin e-ticarete olan etkisini göz ardı etmek imkansız hale gelmiştir. Sertrans Logistics olarak yerel ve global pek çok markaya e-lojistik alanında hizmet veriyoruz. 10 yılı aşan bu tecrübe ile özellikle indirim dönemi gibi yoğun dönemlerde dikkat edilmesi gereken noktaları sizin için derledik.
Müşteri Profilini Tanımak ve Segmente Etmek
Günümüz dünyasında ihtiyaç ve beklentilerin hızla değişmesi, beraberinde kontrollü bir araştırmayı gerektiriyor. Satacağınız ürün veya hizmetlerin, hedeflediğiniz kitlelere hitap etmesini ve gerekli kriterlere uymasını sağlamak için hedef kitlelerin profiline hakim olmak, başarılı bir kampanya süreci oluşturmanız için çok önemlidir. İndirim dönemi içerisinde oluşabilecek riskleri önceden tahmin etmek yaşanabilecek olası krizlerin önünü kesmenizi sağlayacaktır.
Sosyal Medya Kullanımı
Son yıllarda kullanıcı sayıları ciddi oranda artan, birçok hedef kitleyi içinde barındıran sosyal medya kanalları, markaların indirim kampanyalarını duyurmak için en önemli mecralarından biri haline geldi. Kampanya döneminde her mecraya özel yapılacak çalışmalarla, daha etkili bir sosyal medya kullanımının getireceği faydalardan yararlanabilirsiniz.
Kullanıcı sayısı diğer mecralara göre daha fazla olan Instagram ve Facebook mecralarında özel olarak hazırlanmış görsel ve videoların ağırlıklı olduğu kampanyalar düzenleyerek web sitenize yönlendirmeler yapabilir, kendi müşteri portföyünüzle daha samimi bir ilişki kurabilirsiniz. Her geçen yıl kullanıcı sayısını arttıran Twitter’da kampanyalarınızın bilgi akışını yürütebilirsiniz. Youtube’a özel hazırlayacağınız video içerikler ile yüksek sayıda kullanıcıyı kampanyalarınızdan haberdar edebilirsiniz. Etkili etiket (hashtag) kullanımı ile birlikte markanıza özel müşteri portföyü oluşturabilirsiniz.
Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi
Kampanya dönemlerinde yüksek satış oranlarının en önemli yollarından biri de ürünlerinizi satmak istediğiniz kişilere, kendilerini özel hissettirmektir. Hedef kitle araştırmalarınızda oluşturduğunuz profillere özel, kişiselleştirilmiş deneyimler sunmanız daha hedef odaklı ilerlemenizi sağlayacaktır. Satmak istediğiniz ürünün hedef kitlelere uygun bir şekilde tanıtımı markanıza karşı oluşabilecek algının olumlu yönde olmasını sağlayacaktır.
Mailing ve Sms Yönetimi
Önceden hazırlamış olduğunuz kampanyaların doğru zamanlarda doğru kişilere sms ve mail yoluyla iletilmesi, kampanyanıza olan ilginin yoğunlaşmasını sağlayacaktır. İndirim fırsatlarını yollayacağınız kişiselleştirilmiş mesaj ve bildirimler ile potansiyel müşterilerin ilgisini çekebilirsiniz.
Web Sayfası Kontrolü
İndirim dönemlerinde yapacağınız satışların büyük bir kısmını web sayfanız ve mobil uygulamalar üzerinden gerçekleştireceksiniz. Yüksek satış rakamlarına ulaşabileceğiniz bu yoğun indirim dönemlerinde müşterilerinizin beklentilerini karşılayacak birçok ürünün yer alacağı web sayfalarınız, özenli ve sıkı çalışmayı gerektiriyor. Satışını yapacağınız ürünlerin bilgileri, fiyatları gibi birçok özelliği hatasız bir şekilde müşteriye ulaştırmak, oluşacak sorunlara engel olmanızı sağlayacaktır. Güvenli ve etkili bir alışveriş ortamı sunmak için profesyonel şirketlerle ortak bir çalışma yürütmek doğru bir yaklaşım olacaktır.
Web sayfalarınızda yer vereceğiniz hareketli banner çalışmalarıyla etkileşimi arttırabilir, daha kullanışlı bir arayüz tercih ederek müşterilerinizin web sayfalarınızda geçirecekleri sürelerin artmasını da sağlayabilirsiniz.
E-Ticaret Lojistiğinde Doğru İş Ortağı Seçimi
E-ticaret lojistiğinde deneyim, fiziksel koşullar ve uzmanlık; başarılı bir operasyon için önemli konuların başında geliyor. Taleplerin arttığı bu dönemde, kapasite ve kabiliyet açısından talepleri karşılayabilecek güvenilir bir iş ortağıyla çalışmak doğru bir tercihtir.
Sertrans Logistics, on yılı aşkın süredir e-ticaret lojistiğinde edindiği deneyim ve güçlü altyapısı sayesinde yoğun dönemlerde de e-ticaret lojistiğinizi kesintisiz ve hatasız yönetir, ticaretinize yön verir.