Lojistik sektöründe şirketlerin artan ihtiyaçlarına doğru çözümleri bulmak için toplam kalite yönetimi büyük önem taşıyor. Etkili ve hızlı çözümler geliştirmek, hatasız ve sorunsuz bir performans ortaya koymak için toplam kalite yönetimi araçlarını eksiksiz biçimde kullanmak gerekiyor. Müşteri odaklı çalışma ilkesi yanında takım ruhu ile çalışan, sosyal sorumluluğunun bilincinde olan, çevreye ve etik değerlere duyarlı lojistik şirketleri, iş ortaklarının memnuniyetini sağlıyor, rakiplerine karşı avantaj kazanmalarını kolaylaştırıyor.
Toplam Kalite Yönetimi Tanımı ve Faydaları
Tüm çalışanların katılım sağladığı ve müşteri ihtiyaçlarını ön planda tutan toplam kalite yönetimi, ürün ya da hizmet kalitesinin maksimum seviyeye ulaşmasını hedefliyor. Lojistikte kalite yönetimi, hizmet üretiminin tüm aşamalarına çalışanların dahil olmasını, takım ruhu ile çalışmalarını ve herkesin kazandığı bir sistematik sağlanmasını öngörüyor. Hem çalışanlar hem şirket hem de müşteriler için büyük fayda sağlayan toplam kalite yönetimi, lojistik sektörünün özel koşulları da göz önünde bulundurularak memnuniyeti zirveye taşımaya yardımcı oluyor.
Kalite Yönetimi ile Müşteri Memnuniyeti ve Rekabet Gücü
Lojistik sektörü için önemli bir kavram olan toplam kalite yönetimi, müşteri memnuniyeti sağlamakla kalmıyor, firmaların rekabet gücünü ciddi biçimde artırıyor. Bir ürün ya da hizmetin yeterince iyi olup olmadığına esas olarak müşteri karar verdiğinden, lojistik firmalarının müşterilerinin iş hacminde ve rekabet gücünde artış sağlaması gerekiyor. Doğru ve zamanında yerine getirilmiş tüm hizmetler müşterilerin iş hacmine olumlu yansıyor, kaynak israfının ve verimlilik kayıplarını önüne geçiyor. Lojistik açıdan toplam kalite yönetimini etkili biçimde kullanan şirketlerde yükselen müşteri memnuniyeti rekabet gücünü artırıcı bir rol oynuyor.
Lojistikte Kalite Bileşenleri
Lojistikte toplam kalite yönetimi bileşenleri temel olarak verimli bir planlama ve hızlı hizmet olarak öne çıkıyor. Bir lojistik firmasından müşteri ihtiyaçlarının tümünü desteklemesi, zamanında, doğru çözümler sunması bekleniyor. Ürünlerin zamanında teslim edilmesi, hasarsız taşıma ve istifleme, stok fazlalığının önüne geçme, fiyatlandırmanın hatasız yapılması, envanter kayıtlarının doğru tutulması gibi nitelikler de lojistikte kalite yönetiminin önemli unsurlarını oluşturuyor. Sipariş süreçlerinin gereken hızda yapılması ve güvenilir tedarikçiler ile çalışılması da büyük önem taşıyor. Lojistikte kalite yönetimi tanımlanmış talimat ve yöntemlerin hızla yerine getirilmesini de içeriyor.
Kalite Yönetimi ile Elde Edilecek Avantajlar
Lojistik firmalarında toplam kalite yönetimine uygun bir hizmet sunulması paydaşlarının memnuniyetini artırıcı bir işlev üstleniyor. Lojistikte toplam kalite yönetimi sayesinde yaratıcı, hatasız, hızlı, dinamik ve verimli çözümler geliştirilebiliyor, maliyetler düşerken müşteri memnuniyeti yükseliyor. Bir lojistik firması bu anlayışı benimsediğinde kalite yönetim sistemlerin doğru biçimde hayata geçirerek, yükselen bir kalite ve motivasyon sağlıyor. Çalışanların gerekli eğitimlere tabi tutulduğu, işleyişe aktif olarak katılabildiği toplam kalite süreçleri, çevreye duyarlı ve etik değerlere sahip bir hizmet anlayışı yerleştiriyor.
Lojistikte Kalite Standartları
Birçok sektör gibi lojistik sektörü için de ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 45001, ISO 10002 ve ISO 27001 kalite belgeleri başta olmak üzere temel standart ve kalite belgeleri hayati önem taşıyor. Akredite kuruluşlar tarafından denetlenen standartlar arasında kalite yönetim standardı ISO 9000’in yanı sıra çevre yönetim standardı olan ISO 14000 ile iş sağlığı ve iş güvenliğini düzenleyen OHSAS 45001 de bulunuyor.
Toplam kalite yönetimi sistemlerini kurumsal bir kültür haline getiren Sertrans Logistics, tüm bu belgelerin gereklerini başarıyla yerine getiriyor. Yönetim anlayışı, hizmet kalitesi, çalışan güvenliği, etik ilkelere ve çevre koruma süreçlerine bağlılığından taviz vermeyen Sertrans Logistics, müşterilerinin taleplerine doğru, hızlı ve etkili çözümler sunuyor.