Hedef Pazar İtalya İle Tanışalım
59 milyonluk nüfusuyla dünya nüfus sırlamasında 23’üncü ülke konumunda olan İtalya, 2,01 trilyon dolarlık GSYH ile dünyanın en büyük sekizinci ekonomisi. 2021 yılında 601,6 milyar dolarlık ihracatıyla dünyada en çok ihracat yapan sekizinci ülke olan İtalya, 557,2 milyar dolarlık ithalatıyla ise dünya ithalat sıralamasında 11’inci sırada yer aldı.
2022 yıl sonu verisine göre Türkiye ile İtalya arasında toplam dış ticaret hacmi bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 13 artarak 26 milyar dolar seviyesine yaklaştı.
Türkiye’nin en önemli ticaret ortaklarından biri konumunda olan İtalya’nın Türkiye ile yakın konumu ve karşılıklı olarak hedef pazarlara giriş noktasında iki ülkenin birbirine sunduğu imkanlar; yatırım ve ticaret ortaklığı konusunda iki ülkeyi birbirine yaklaştırmış durumda.
İki ülke arasındaki ilişkiler ürün grupları özelinde birbirini tamamlar nitelikte. Özelikle hazır giyim, deri, makine imalat, gıda ve kimya sektörlerinden İtalya firmaları ile Türk firmaları arasında son derece ciddi iş birliği kurulmuş durumda. Bu sektörlerin dışında önemli iş birliği potansiyeli olan diğer sektörler ise ambalaj, madencilik, mobilya, otomotiv yan sanayi, elektronik, güvenlik sistemleri, mücevherat, haberleşme, mühendislik, lojistik, metal işleme, gemi inşa, enerji, ulaştırma, çevre projeleri, savunma sanayi ve sağlık sektörleri olarak öne çıkıyor.
Makine, otomotiv, mineral yakıtlar ve yağlar alanlarında hızlı büyüme
Türkiye ile İtalya arasında dış ticarete ürün grupları özelinde bakıldığında üç ana fasılın öne çıktığı görüyoruz. Bunlar sırasıyla makine, motorlu kara taşıtları, mineral yakıtlar ve yağlar fasılları. Bu üç sektörün iki ülke arasındaki toplam dış ticaret içindeki payı yüzde 36,4. Özellikle makine fasılı toplamda yüzde 15, ithalatta ise yüzde 21,8’lik payı ile öne çıkıyor. Motorlu kara taşıtları fasılı da iki ülke arasındaki ticarette ana ticaret alanlarından biri. Bu fasılın iki ülke arasındaki toplam dış ticaret içindeki payı ise yüzde 13,3. Makina sanayisindeki ithalat ağırlıklı durumun aksine motorlu kara taşıtları fasılında ihracat ağırlıklı bir durum söz konusu. Bu fasıl özelinde iki ülke arasındaki dış ticarette Türkiye 1,2 milyar TL ihracat fazlası veriyor durumda.
İstanbul’dan İtalya’ya yapılan toplam dış ticaret 13 milyar doların üzerinde
Türkiye’nin İtalya ile olan dış ticaret hacmine bölgeler özelinde bakıldığında, İstanbul’un en yüksek dış ticaret pazarı konumunda olduğu görüyoruz. İstanbul’un tek basına İtalya’ya yaptığı toplam dış ticaret 13 milyar doların üzerinde. İtalya’nın ülkemiz özelinde ikinci büyük dış ticaret pazarı Bursa, Eskişehir, Bilecik, Kocaeli, Sakarya, Düzce, Bolu, Yalova’yı içine alan Doğu Marmara. Bu bölgenin İtalya ile toplam dış ticaret hacmi 4,8 milyar dolar seviyelerinde.
Daha detaylı analizler için linki tıklayarak pazar raporuna ulaşabilirsiniz.
Raporu görüntülemek için tıklayınız.