Lojistik Nedir?

Günümüzde hem şehirlerarası hem de uluslararası ticari faaliyetlerin ne kadar yoğun bir hale geldiği göz önünde bulundurulursa lojistiğin önemi ortaya çıkar. Ticari mallar, ham maddeler, gıda sektörü ürünleri, elektronik ürünler ve e-ticaret siparişleri gibi birçok unsur, lojistiğin alanına girer.

2020 yılında etkisini gösteren ve bütün dünyayı etkisi altına alan koronavirüs pandemisinin yarattığı ekonomik etkiler ve bütün sektörleri zorunlu bir şekilde dahil ettiği dijital dönüşüm, lojistiğin yapısını ve işleyişini ciddi biçimde etkilemiştir. Bu çerçevede, yeni gelişmelerin ışığında sunduğu modern çözümler ile müşterilerinin işini kolaylaştıran lojistik firmaları, kaliteli bir taşımacılık süreci için çok daha etkin bir rol üstlenmiştir.

Yoğun olarak, ticaret kalemi olan ürünlerin gerekli zaman içerisinde, istenen yere temin edilmesi için bir ulaştırma görevi gören lojistik, pazarlama ya da üretim sürecinin olmazsa olmazıdır. Yalnızca taşımacılık olarak algılanmaması gereken lojistik; depolama, malzeme, stok ve envanter yönetimi, ambalajlama ve hasarsız bir şekilde ürünü alıcıya ulaştırma gibi birçok işin bir arada doğru ve hızlı bir şekilde organize edilmesini kapsar. Bu nedenle lojistik sürecinin sorumluluğunu üstlenen kişi ya da kuruluşların, gönderici ve alıcı taraflara karşı büyük bir yükümlülüğü söz konusudur. Zaman ve maliyet açısından verimli bir lojistik süreci yürütmek adına işini profesyonel bir şekilde sürdüren lojistik firmaları ile çalışmanın önemi büyüktür.


 

Dijitalleşmenin Lojistik Sektörüne Etkileri

Pandemi süreci, ekonominin bütün döngüsünü bir şok etkisi altına alsa da sürecin getirdiği dijitalleşme, lojistik sektörünün iş alanını genişletmiş ve bu sektöre olan yatırımları arttırmıştır. Özellikle mobil alışveriş ve e-ticaret sektörlerinin hızlı bir şekilde büyümesi sonucunda lojistik faaliyetlerinin önemi de artmış ve lojistik organizasyonları bu talebe daha hızlı ve etkili bir şekilde cevap verebilmek için dijital teknolojilere yönelerek iş sürecini hızlandırmıştır.


 

Lojistikte 3PL İş Ortağı İle Çalışmanın Yararları

3PL, yani 3. parti lojistik, lojistik sektöründe dış kaynak kullanımını ifade eder. Daha detaylı bir biçimde ifade etmek gerekirse günümüzde her işletmenin kendi uzmanlık alanı farklıdır ve birçoğu da kendi uzmanlıklarının dışında kalan lojistik faaliyetlerine ihtiyaç duyar. Bu anlamda şirketlerin lojistik faaliyetlerini üçüncü parti bir lojistik firmasına teslim etmesi, hem süreci hızlandırır hem de maliyeti azaltır. Bu süreçteki üç partiden birincisi üretici, toptancı ya da göndericidir; ikinci parti ise ürünün müşterisi, tedarikçisi yani alıcı tarafıdır. Üçüncü parti de bu ikisi arasındaki transferi organize eden ve profesyonel lojistik hizmeti sunan firmadır.

Sertrans Logistics yeni nesil ve nitelikli lojistik hizmetleri sunmaktadır. 3PL hizmetinde dijitalleşmenin getirdiği yeniliklere uyum sağlayan Sertrans Logistics ile işletmenizin lojistik sürecini hızlı ve kusursuz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

 

BLOG

Sektöre yön verebilecek fikirleri sizlerle paylaşıyor, sektörel ihtiyaçlar ve yeni trendler hakkında sizleri haberdar ediyoruz.

KEŞFET
close
Teklif Alın

Bizi Takip Edin.

done
clear

Ana Sayfa
done
clear
close

Portal Girişi Teklif Alın