Süreç yönetiminin kavramsal olarak pek çok tanımı olsa da genel bir değerlendirme ile süreç; “belirli bir dizi girdiyi, müşterileri için bir dizi faydayı çıktıya dönüştüren; tanımlanan, sınırları konulan, tekrarlanan, ölçülen, sorumlusu bulunan, fonksiyonlar arası ve birbiriyle ilişkili, katma değer yaratan faaliyetler zinciri” şeklinde tanımlanabilir.
Organizasyon yapısının incelenmesi, hedeflerin açıkça ortaya konması ve bu hedefe yönelik kısa, orta ve uzun vadede planlamaların yapılması için gerekli yöntemlerin oluşturulması, kusursuz bir süreç yönetiminin olmazsa olmazlarıdır. Bu kriterler ile düşünüldüğünde süreç yönetimi, şirketlerin iş verimliliği ve sürdürülebilirliği açısından son derece önemlidir. Aksi halde sürecin bulunmadığı ortamlarda şirketler kaos ve belirsizlik riski içinde kalacaklardır.
Lojistik Şirketler Açısından Kusursuz Süreç Yönetimi
Lojistik kelimesini; doğru zamanda, doğru fiyatla, doğru miktara sahip olmak olarak tanımlarsak bu kavramdan hareketle lojistiği uçtan uca bir proses yani süreç bilimi olarak değerlendirebiliriz.
Günümüzde şirketlerin asıl üretim alanlarına odaklanmak istemeleri ve maliyeti düşürme hedefleri dış kaynak kullanımını artırmıştır. Lojistikte dış kaynak kullanımı; halihazırda şirket bünyesindeki lojistik aktivitelerinin gerçekleştirilmesi işinin 3. bir şirkete devredilmesi, teslim edilmesidir. Üçüncü parti lojistik şirketleri ancak müşteriyi merkeze alarak başarılı ve sürdürülebilir olabilirler. Müşteriyi odağına alan bu yaklaşım ile lojistik şirketleri müşterilerinin performansını sürekli olarak takip etmek ve performansının iyileştirilmesi yönünde çeşitli aksiyonlar almak durumundadırlar. Üçüncü parti lojistik şirketi ile çalışmanın projenize pek çok katkısı olacaktır. Bu katkılardan bir tanesi de süreçlerin bütüncül bir bakış açısı ile ele alınmasıdır. Alanında uzman ve deneyimli bir lojistik şirketi ile çalıştığınızda iyi yönetilmiş süreçler size mali ve zaman yönünden büyük getiri sağlayacaktır.
İş süreci, şirketlerin müşterisine değer yaratan bir sonuç üreten, uçtan uca, birbiri ile ilişkili ve organize aktiviteler grubunun tamamıdır. Tüm bu aktiviteler organize, tekrarlanabilir ve belli bir amaca odaklı, kısacası “müşteri odaklı” olmalıdır. Diğer bir deyişle “iş süreci”, “müşteri” ve “müşteriye katma değer yaratan sonuçlar” birbirinden ayrılmamalıdır.
Süreçler Alanında Uzman Ekibe Teslim
Sertrans Logistics sürekli gelişen müşteri ihtiyaçlarını doğru anlamak, tam zamanında, eksiksiz ve en uygun maliyetle karşılayabilmek amacıyla 30 yılı aşkın süredir süreçlerini kusursuz yürütmeyi sürdürmektedir. Sertrans iş birliği içinde olduğu markaların büyüme hedeflerine katkıda bulunmak için çalışır. Süreç yönetim metodolojisini önemser, uygular ve her aşamada değişimi gözlemler.
Süreç yönetimi konusunda deneyimli bir ekibe sahip olan Sertrans, müşterilerinin istek ve ihtiyaçlarına yönelik çözümler sunar, işinize kolaylık, ticaretinize değer katar.