Kasım ayı indirimlerinin ardından sıra sezon sonu indirimlerine geliyor. %70'e varan dev indirimlerin yaşanacağı bu dönemde marka yönetiminin önemi çok daha kritik.
Web sitelerine gelen trafik sayısı bu dönemlerde pick yaptığı için markanız bu dönemlerde daha fazla tüketici ile buluşuyor. Bu yüzden normal döneme göre marka yönetimi bu dönemde çok daha fazla öneme sahiptir. “İndirim Dönemi Başarı Rehberi 2 – Marka Yönetimi” rehberi ile marka yönetimini başarıyla yürütebilmeniz için göz önünde bulundurmanız gereken püf noktalarını sizler için derledik.
İşte çalışmanın içeresinde bulabileceğiniz bazı bilgiler:
• Türkiye’de e-ticaretin 2019 ve 2020 yılları karşılaştırmasına bakıldığında e-ticaretin %60’ını üç büyük şehir karşılamaktadır. En büyük payı %47 ile İstanbul, %8 ile Ankara, %5 ile İzmir almaktadır. 2019’un ilk 6 ayında 558,7 milyon adet ürün sipariş edilirken 2020’de 850,7 milyon adet ürün sipariş edildi. 2020’de en çok artış gösteren sektör %434 ile gıda / süpermarket olurken en az artış gösteren sektör %45 ile giyim sektörü oldu.
• Dünyanın önde gelen hizmet kuruluşlarından PwC’nin 2019’da yaptığı bir araştırmanın sonuçlarına göre tüketici deneyimleri ön plana çıkmış durumda. 27 ülkeden online alışveriş yapan 21.000 tüketicinin görüşleriyle hazırlanan “Küresel Tüketici İçgörüleri Araştırması”nda her 3 katılımcıdan 1’i haftada en az bir kez online alışveriş yaparken, katılımcıların %24’ü her hafta akıllı telefonlarından alışveriş yapıyor. Bu da tablet ve bilgisayarların e-ticarette kullanımının azaldığını gösteriyor. Bir diğer çarpıcı sonuç ise katılımcıların %61’i satın alma eylemi sırasında mutlaka sosyal medyadan yararlandığı yönündedir.
• İndirim dönemleri e-ticaret sitelerinin trafiğinin artması demek. Bu nedenle sitenizde yer verdiğiniz ürün açıklamalarından, ürün fotoğraflarına, diğer kullanıcıların yazmış olduğu yorumlardan sosyal medya paylaşımlarına kadar titizlikle yönetilmesi gereken bir süreçtesiniz. Rehberde aktardığımız püf noktaları size yol gösterici olacaktır.
• Diğer taraftan indirim dönemlerini başarı ile yönetebilmeniz için diğer önemli bir süreç de lojistik hizmetleridir. E-ticaret lojistiğine dair ihtiyaçlarınızın büyüklüğü, hacmi ne olursa olsun Sertrans’ın e-lojistik paketlerinde size uygun çözüm mutlaka var.
Marka yönetimi konusunda e-ticaret markalarına özel hazırladığımız indirim dönemi başarı rehberini inceleyerek bu yılki indirim döneminden başarıyla çıkmak için neler yapmanız gerektiğine dair detayları öğrenebilirsiniz.