Cyber Monday veya Black Friday gibi büyük indirim dönemleri tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de tüketiciler tarafından ilgi ile bekleniyor. Alışveriş alışkanlıklarını belli başlı e-ticaret sitelerinden sürdüren tüketiciler, favori ürünleri için yapılacak indirimleri merakla bekliyor. Aynı anda pek çok e-ticaret sitesi de tüketicileri kendi sitelerine çekmek için hazırlıklar yapıyor. Siz de indirim döneminde beklentilerinize ulaşmak istiyorsanız, mutlaka hazırlıklarınızı eksiksiz yapmalısınız.
İndirime Girecek Ürünleri Belirleyin
İndirim dönemlerinde e-ticaret siteniz üzerinde tüm ürünlerde belirlediğiniz oranda indirim yapabileceğiniz gibi belli başlı ürünlerde daha büyük oranda indirimler de yapabilirsiniz. Bunun için kâr - zarar maliyetinizi şimdiden hesaplamaya başlayabilir, ürün kategorileri için yapacağınız indirimleri sistematik olarak şimdiden plânlayabilirsiniz.
Ürün Stoklarınızı Kontrol Edin
Sitenizde en çok satan ürünler, favori ürünler ve en beğenilen ürünler için şimdiden bir istatistik tutmalı ve bu ürünler için ek stoklar ayırmalısınız. İndirim dönemlerinde bu tür ürünlerin daha çok satılacağı düşünülürse tüketicinin mağdur olmaması, sizin de gelir ve güven kaybı yaşamamanız için stok plânlaması son derece önemlidir.
Reklam ve Banner Görsellerinizi Hazır Edin
Büyük indirim dönemlerinde, e-ticaret sitenizde gerçekleştireceğiniz indirim fırsatlarını erkenden plânlayarak buna uygun şekilde banner hazırlarsanız, tüketicilere görsel olarak da hitap edebilirsiniz. Sitenizin landing page ve en çok ziyaret edilen kategori ile ürünlerin bulunduğu sayfalara banner görsellerini yerleştirebilirsiniz.
E-Ticaret Sitesinin Altyapısını Kontrol Edin
İndirim dönemlerinde herhangi bir ürün satın almayacak dahi olsa binlerce kişinin e-ticaret sitelerini ziyaret ettiği düşünülürse normalden daha fazla bir trafik sitenize gelecek demektir. Eğer e-ticaret sitenizin altyapısı yeterli değilse, bu denli yoğun trafiği karşılayamayarak çökebilir. Siz durumu kısa sürede düzeltebilecek bile olsanız, sitenizin servis vermediği zamanda belki onlarca satış kaçırabilirsiniz. Bu nedenle site altyapınızı titizlikle gözden geçirmeli ve yoğun trafik için gerekli önlemleri almalısınız.
İçeriklerinizi Güncelleyin
Yılın büyük indirim dönemlerinde tüketiciler e-ticaret sitelerinin sunduğu cazip teklifleri görmek ister. Bu nedenle sosyal medya çalışmalarınızı yaparken, tüketiciyi şaşırtacak ya da merak uyandıracak birtakım ön bilgilendirmelere yer verebilirsiniz. Bunun için içeriklerinizi, görsellerinizi ve kampanyalarınızı özenle seçmeniz gerekir. Dilerseniz e-bültende yer alan üyelerinizi ilgi çekici e-postalar da göndererek indirimler hakkında ön bilgi sahibi olmalarını sağlayabilirsiniz.
Mobil Optimizasyona Önem Verin
İndirim dönemlerinde tüketiciler bilgisayardan çok mobilden ürün araştırması yapar. Bu nedenle hem reklam kampanyalarınızı hem de diğer bildirimlerinizi mutlaka mobil uygulamalar üzerinde net olarak görülecek tarzda ayarlamanız gerekir. Böylece daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Aksi halde e-ticaret sitenizin mobil tasarıma uygun olmaması, satış kaçırmanıza neden olabilir.
Stok Bilgisi ile Psikolojik Etki Yaratın
Herhangi bir üründen deponuzda binlerce olsa bile periyodik güncelleme sırasında tüketicilerde aciliyet duygusunu uyandırmanız gerekir. Bunun için ürün stokları belirtirken "Son birkaç adet" veya "Tükenmek üzere" gibi dikkat çekici uyarılar ekleyebilirsiniz. Bu konuda yapılabilecek bir diğer işlem de indirimler için geri sayım sayacı eklemek olabilir. Bu tür faktörler, tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve fırsatı kaçırmadan ürünleri satın almalarını sağlayacaktır.
Satış Sonrası Desteğe Önem Verin
İndirim dönemlerinde yoğun satış trafiğinin yönetilebilmesi ve satış sonrası müşterilere gereken desteğin verilmesi, indirim dışı zamanlarda da organik trafiği ve dolayısıyla satış potansiyelini artırır. Bu konuda çağrı destek birimlerinizin sayısını artırabilir ve destek altyapınızı kontrol ederek güçlendirebilirsiniz. Müşteri memnuniyet oranları artarsa, ürün gruplarına yapılan yorumlar da olumlu olarak artar. Bu tür yorumlar, indirim dışı dönemlerde yeni tüketicilere olumlu yansıma sağlar.
Online alışverişin yoğun olduğu dönemlerde e-ticaret lojistiği alanında güvenilir bir iş ortağı arıyorsanız, iş hacminiz ne olursa olsun Sertrans'ın e-lojistik paketlerinden birinden siz de faydalanabilirsiniz.